Aktuality

Tento týden jsme se bavili o adventu, počítali, kolik dní
zbývá do Vánoc a vyrobili si vlastní adventní kalendář.
Také jsme se naučili písničku s názvem Prosinec.

KPP advent kalendar 01

KPP advent kalendar 02

Minuly týden jsme se věnovali psacím písmu, prezentacím
a práci na pomůckách. S dětmi jsme navštívili veřejnou knihovnu,
seznámili se s pravidly chování v knihovně a začetli se do zajímavých knih.

kurzweil 01

kurzweil 02

kurzweil 03

Tento týden se nesl ve znamení předadventní nálady.
V keramických dílnách jsme chystali vánoční překvapení
a pomalu začínáme nacvičovat na besídku. Učíme se anglicky,
počítáme na pomůckách i zpaměti, rýsujeme mnohoúhelníky.
Společně jsme si taky vytvořili adventní věnec, do kterého
přispěl každý nějakou přírodninou z našeho parku a přednesl
svá přání. V pondělí, po první adventní neděli, zapálíme
společně první svíčku. Každý z nás v jeden prosincový den
obdaruje drobností své spolužáky a staneme se tak vlastně živým
adventním kalendářem.

vstup advent 01

vstup advent 02

vstup advent 03

Jsme připraveni na adventní období.
Po věnečku a bedýnce jsme zvolili letos svícen z klacíků.
Využili jsme materiál ze zahrady a obešli se bez tavné pistole.
Práce rukama nás vždy zklidní a sblíží. Přejeme všem klid
nejen v adventu, do kterého v neděli vstoupíme.

zahradnici svicen 01

zahradnici svicen 02

zahradnici svicen 03

Numbers and listening

AJ cisla 01

AJ cisla 02

Tento týden jsme se seznámili s pomůckami v matematické třídě.
Děti si vyslechly příběh řádů, obtahovaly a psaly číslice
a pracovaly s dalšími pomůckami.

matematicky klubik 01

matematicky klubik 02

Ondřej Sekora, významný brněnský rodák, by letos
oslavil 120. narozeniny. Jeho životu a dílu jsme se věnovali několik
čtenářských lekcí. Jedním z cílů bylo zařadit autora na časovou
osu českých autorů dětské tvorby. Četli jsme jeho knihy,
zhlédli dokument, čerpali z výstavy, kterou jsme si ve škole připravili.
Pracovali jsme s letopočty narození 4O českých spisovatelů a
výtvarníků. Zjistili jsme, že i práce s literaturou může být jedna velká matematika:)

Sekorovi narozeniny 01

sekorovi narozeniny 02

sekorovi narozeniny 03

Máme za sebou návštěvu Fait Gallery.
Ponořili jsme se do snových měst a snili o budování staveb
budoucnosti. Svůj projekt zakreslili a společné město postavili.

stavby budoucnosti 01

stavby budoucnosti 02

stavby budoucnosti 03

V pondělí jsme oslavili svátek svatého Martina,
vyslechli si o něm legendu a povídali si o tradicích,
které se s tímto svátkem pojí. Pracovali jsme na pomůckách
a připravovali prezentace. Nezapomněli jsme si připomenout
události z roku 1989. Zhlédli jsme zajímavý dokument a
povídali si o životě v tehdejší době.

svaty martin 01

svaty martin 02

V tomto týdnu celou školou rezonovala Sametová revoluce a
s tím spojená témata - svoboda, cenzura, komunismus, lidská práva.
Děti si prožily jak vypadala výuka před rokem 1989, zkusily si napsat
svoje jméno azbukou, nacvičily si hromadný pozdrav a napsaly
tematický diktát. Tento týden jsme ale i cestovali do Egypta v
prezentaci Evči a Kačky a Marek, Pavel a Alex nám představili život žab.
Také jsme ve výtvarce pracovali s perspektivou, seznámili se se starými
pověstmi, a dokonce i nějaké vytvořili. Dále jsme se seznámili se
životem Sáma a s Velkomoravskou říší.

svoboda 01

svoboda 02

svoboda 03

V pondělí jsme začali se sv. Martinem. Závěr týdne jsme
věnovali 17.listopadu 1989. Pracujeme s myšlenkovou mapou,
čteme informace o dřívější a dnešní době, které zařadíme.
Vysvětlíme si, co je to demonstrace a transparent. Na základě
kritérií si každý vyrobí svůj - za co by demonstroval dnes.
Děti by chtěly méně plastů na planetě, více chránit a nezabíjet
zvířata, čistou přírodu a spravedlivé mzdy pro dělníky na kakaových
plantážích. Chtěli by více zažívat vzájemnost.
Karty ctností nás provází každým tématem.

demonstrace 01

demonstrace 02

Události 17. listopadu 1989.
Neopomenuli jsme letošní výročí od tzv. Sametové revoluce a ze tří
zdrojů - videa, textu a rozhovoru s pamětníkem získali nové informace.
Vysvětlíme, co je to transparent a jakou má úlohu při demonstraci.
Každý jsme si vyrobili svůj. Rádi bychom měli v naší zemi méně
odpadků, více hodných lidí, žádné zloděje a klecové chovy zvířat.
Víme, kdo je Marta Kubišová a Václav Havel, i to, co je spojovalo.
Užijte si i Vy nedělního vzpomínání a nezapomeňme.

listopad revoluce 02

listopad revoluce 01 

Tento týden jsme si povídali o svatém Martinovi, zazpívali si písničku,
vyrobili koníka a skládali slova, která se svatým Martinem souvisela.

klubik martin 02

klubik martin 01

Nedílnou součástí zahradnického řemesla je znalost biologie.
Dnešní cíl byl ,,popis částí těla rostliny,,.
Pracovali jsme s pomůckami každý dle svých potřeb a
schopností. A založili jsme pokus kdo dříve zakoření
rýmovník nebo africká fialka?

rymovnik 01

rymovnik 02

rymovnik 03

V dalším týdnu jsme se dovídali o stěhování národů, dávných
kmenech a vojevůdcích. Srovnali jsme tehdejší a dnešní mapy,
zamysleli se, proč lidé opouští své domovy a hledali souvislosti
s dnešním světem. Také jsme se podívali do Budapeště, kde nás
provedla Alča v působivé prezentaci, která rozveselila i dojala.
Další povedenou prezentaci nám představil Andy, tentokrát jsme
v ní cestovali časem až do dob husitů. Pátek jsme si užili na
dopravním hřišti, kde jsme sbírali zkušenosti a
znalosti pro získání průkazu cyklisty.

 cestovani 01

cestovani 02

cestovani 03

Naše třída se vydala prozkoumat výstavu hlavolamů,
kde jsme si potrápili hlavičky, dozvěděli se odkud pochází
ježek v kleci, který si u nás spojujeme se spisovatelem J. Foglarem.
Pracujeme také na pomůckách ve škole, připravujeme podklady
pro prezentace a seznamujeme se s kritérii, které nám pomohou
při jejich zpracování.

jezek v kleci 01

jezek v kleci 03

jezek v kleci 02

Na začátku týdne jsme připravili program pro děti z MŠ Klíček.
Společně jsme se setkali nad aktivitami, které rozvíjely ctnosti
jako tvořivost, čestnost, spravedlnost, trpělivost. Děti se staly
pro předškoláky průvodci a vyzkoušely si, jaké to je, vysvětlit
danou činnost. Za závěr týdne jsme vyrazili na výstaviště na
festival Life, kde jsme si užili skvělou kapelu, viděli jsme exhibici
bike skoků, pořádně jsme se vyřádili na parkurovém hřišti
a někteří si i skočili do obřího polštáře. Na závěr jsme se vyfotili
s Jakubem Kohákem :-)
Děkujeme moc mamince Kláře Vackové za možnost se zúčastnit.

festival 03

festival 02

Naše II.T si “lámala hlavu”
Dnes jsme v rámci VMB navštívili Letohrádek Mitrovských,
kde právě probíhá výstava hlavolamů. A že jsme si naše hlavičky
pořádně potrápili. Některé kousky z expozici jsme si mohli
totiž i vyzkoušet. Kromě hlavolamů nás zaujaly i dřevěné kvádry,
ze kterých šly postavit stavby snů. Pokud jsme vás nalákali na
návštěvu, máte čas už jen do konce týdne, kdy výstava končí.

hlavolamy 01

hlavolamy 02

hlavolamy 03

Po loňském úspěchu hlavně u tatínků opět vyrábíme bylinkové máslo
s čerstvými bylinami a česnekem. Posilujeme si tak prstíky,
trpělivost a pečlivost. U drhání bylinek je vždy hrobové ticho,
vřele tuto činnost doporučujeme, pokud je to potřeba :-)
Dobrou chuť!

zahradnici maslo 01

zahradnici maslo 02

zahradnici maslo 03

Tento týden jsme se vydali na výlet do obory Holedná,
kde jsme si prošli interaktivní naučnou stezku,
která se skládala z deseti stanovišť, která nám přiblížila lesní život.

stezka holedna 01

stezka holedna 02

Dnes jsme si nejen povídali o knihách v Dlouhé punčoše,
ale také kupovali skvělé knihy. Na oběd jsme si upekli úžasné pizzy.

 mnamka 01

mnamka 02

mnamka 03

Ani ve zkráceném prázdninovém týdnu nebyla v I.T nuda.
Po prázdninách jsme se vrhli do příprav Halloweenu,
abychom si mohli užít strašidelný večer. V pátek jsme zpracovávali
téma Dušiček, vyslechli si prezentaci o papoušcích
a zkusili si napsat reportáž.

dusicky 01

dusicky 03

dusicky 02

Co umí příroda všechno vytvořit.
Botanická zahrada byla prostě super.

botanicka 03

botanicka 01

botanicka 02

Máme radost z vybuchujících sopek.
Neuvěříš co dokáže trocha barvy, octu a tajná přísada.
Nedoporučujeme zkoušet na vlastní pěst - nebezpečí výbuchu :-)

sopka 01

sopka 02

sopka 03

Užili jsme si tělocvik v terénu, prošli naučnou stezku o lese
a lesní školce, pozorovali prasata v oboře a četli o daňcích.
Nakonec jsme mlčky stopovali daňky a daněly.

holedna 01

holedna 02

holedna 03