Aktuality

Naše "online" setkávání. Učíme se se vším, co je po ruce.
Občas nám vypadne obraz, občas zvuk, občas obojí.
Když se po půlhodině opět připojím, a děti "načapám", že spolu stále
pracují, tak to je pecka největší:) Díky!!!!!!!!!! P.S. Jo, a ta sváča,
to není sváča, to jsou slova s tvrdými a měkkými slabikami:)

online 01

online 02

Připraveno pro rodiče k vyzvednutí. Vyráběno v rukavicích, s rouškou
a budeme vydávat maximálně dvojici :-)

vydej 01

Učíme se doma. Od češtiny po tělák se učíme stejně jako všichni
školáci v Česku doma. K práci využíváme náměty ze školy,
od rodičů i těch, které přináší praktický život a reálné situace.
Někteří z nás si nenechali ujít projekci Jeden svět a využili nabídky
této společnosti pracovat s filmy doma. Odkaz zde:
 https://www.jsns.cz/online-vyuka/zakladni-skoly-1-stupen
Dle fotografií si vyrábíme pomůcky k práci a naším cílem je co nejvíce
si udržet svoji samostatnost a kreativitu. Děkuji ze srdce všem za
spolupráci a těším se na všechny společné "on-line" chvíle. P.

jeden svet 01

jeden svet 02

jeden svet 03

Ani karanténa nás nezastaví - učíme se, pracujeme, vyrábíme,
pomáháme doma, vyhlížíme jaro a taky relaxujeme.
A hlavně poznáváme, že nové situace přinášejí nové výzvy, nové
schopnosti a novou sílu. Děkuji všem dětem za to, jak zvládají novou
situaci. Děkuji všem rodičům, co je doma podporují.

karantena 01

karantena 02

Dnes Irové slaví Den svatého Patrika, jejich patrona. Můžete se k nim
připojit třeba tím, že si dáte něco zeleného, oblečete se do zeleného
nebo se zelenou obklopíte. Také si o tomto světci můžete něco přečíst
nebo se s dětmi naučit jednoduchou písničku o skřítcích žijících na
konci duhy:) ........ Happy St Patrick`s!

svaty patrik 01

svaty patrik 02

Dnes jsme si napříč třídami i ročníky vyzkoušeli, jaké je to psát uhlím,
blátem s lojem, rákosem, pírkem, rozkousanou sítinou, klacíkem
do písku nebo tlačit klínové písmo do keramické hlíny.
K tomu jsme se dozvěděli mnoho informací o historii písma.
Nově nás také zaujal moderní krasopis a umění kaligrafie.

pribeh pisma 01

pribeh pisma 02

Začátkem týdne jsme oslavili masopust, pověděli jsme si o jeho tradicích
a vyrobili si masopustní masku. Nadále s prvňáčkama procvičujeme
psací písmo, chodíme na ukázky a trénujeme na koncert brněnské
filhamonie, jehož budeme součástí. V této souvislosti jsme si povídali
o Mozartovi a poslechli si další skladby.

masopust prvnacci

Po jarních prázdninách jsme oslavili masopust tematickou výukou,
povídáním o této tradici, ale také o následném postním období.
Zpracovali jsme naše prázdninové cestování do velké nástěnné mapy,
kterou dále využijeme ke zpracování statistických údajů a tvoření
vět s vlastními jmény. Účelně jsme tak využili naše cestovatelské deníky
a moc děkujeme rodičům za podporu v prázdninovém záznamu míst do
mapy. Protože většina z nás navštívila hory, podívali jsme se trošku
hlouběji pod jejich povrch v Moravském zemském muzeu na výstavě
hornin a nerostů. Jejich vlastnosti budeme ještě studovat v dalších dnech.

postni obdobi

I.T - V tomto týdnu byl naším hlavním tématem Masopust, kdy jsme
se seznamovali se zvyky, vyráběli si masky a nakukovali do historie
této tradice. Týden nám obohatila řada zajímavých prezentací, ukázek,
výtvarné tvoření, IT a English day.

I.M, VMB v únoru-poznáváme horniny a nerosty v Moravském zemském
muzeu, prožíváme rytmus W.A. Mozarta, užíváme si téměř první a poslední
sníh a prozkoumáváme jeskyni Pekárnu. Ve škole zpracujeme cestovatelské
deníky z jarních prázdnin, pracujeme na pomůckách i s únorovými
tématy - Hromnice a Masopust.

masopust 01

masopust 02

Únor je ideálním měsícem k množení vegetativnímu i generativnímu.
Ví to i naši zahradníčci, proto pokračují v řízkování, tentokrát muškátů.
Z mateční rostliny voňavých muškátů - Pelargonium graveolens - jsme
odebrali vrcholové řízky, z domácího pěstování získali řízky muškátů
vzpřímených - Pelargonium zonale. Z řízků jsme odstranili květenství a
spodní listy a napíchali do substrátu. S okvětními lístky jsme si kreslili
do sešitu a zdobili vlasy. Bylo vidět, že se už děti na pestré barvy přírody,
která se probouzí, těší. Zaseli jsme také rajčata a papriky, abychom zas
mohli v létě baštit z vlastních výpěstků.

zahradnici mnozeni

Angličtina 1. a 2. ročník - v dnešní angličtině jsme prožili včerejší
PANCAKE DAY všemi smysly. Dodoržujeme tradice, zvyky, obyčeje,
spojíme slovo s předmětem a surovinou, zpíváme píseň s pohybem,
postup zaznamenáme obrázkem nebo obrázkem s popisem,
usmažíme palačinky dle návodu a pohostíme spolužáky.

pancakeday

Poslední lyžovačka s lemurem. Zledovatělý sníh nás trochu potrápil,
ale i tak jsme si to užili a hlavně dort stál za to :-)

posledni lemur

V klubíku jsme dnes pracovali v učebně jazykové výchovy.
Přikládali jsme písmena velké tiskací abecedy, obtahovali smirková
písmena, šrafovali geometrické tvary, poznávali první hlásku ve slově.
Procvičovali jsme také zrakové vnímání, kdy jsme vyhledávali rozdílné
a shodné tvary. Nezapomněli jsme ani na uplynulé jarní prázdniny
a sdílení prázdninových zážitků.

KPP abeceda

V závěru týdne jsme se ladili na Valentýnskou vlnu a radost z obdarování.
Vyrobili jsme srdce a něco do něj vložili.

valentyn 2020 01

valentyn 2020 02

V tomto týdnu byl naším hlavním tématem Plzeňský kraj, do kterého
jsme nakoukli všemi smysly. Také jsme si vyslechli prezentaci o
Zdeňkovi Polreichovi a Skautingu a dozvěděli jsme se, kdo byl ve
skutečnosti svatý Valentýn a proč slavíme svátek lásky.
Také jsme si proběhli opičí dráhu, vyzkoušeli animaci, vytvořili
valentýnské srdíčko a zahráli si na tělo v programu Mozartovy děti.

Plzen 01

Plzen 02

Na mapě si ukazujeme pásy, ze kterých pochází pokojové rostliny,
množíme je a pečujeme o ně.

zahradnici pokojovky 01

zahradnici pokojovky 02

V prvním trojročí je již tradičně měsíc únor měsícem neživé přírody.
Připomněli jsme si první kosmický příběh a vstoupili hlouběji do studia
vlastností vody. Při pokusech jsme se zaměřili především na tlak,
hustotu a povrchové napětí. Velkou zábavu jsme si užili u "výbuchu"
teplého inkoustového vulkánu a výroby rozvíjejících se květů.

hokus pokus 03

hokus pokus 01

hokus pokus 02

Týden jsme zahájili pátrací hrou, kde jsme se po nalezení skrytých slov
dozvěděli informace o Hromnicích. Vyrobili jsme si Hromničku,
která nás bude chránit nejen před bouřkou. Poslední den jsme navštívili
Moravské zemské muzeum a zjistili, jaký je rozdíl mezi horninou a
nerostem a že tíha kamenů ne vždy odpovídá jejich velikosti.

nerosty 02

nerosty 01

Máme za sebou další nabitý týden. Ten jsme věnovali středověku na
našem území. Dozvěděli jsme se další informace o panovnických
rodech, vysvětlili si symboliku rodových erbů a dokonce jsme je tvořili.
V tomto týdnu jsme byli i na výuce mimo budovu v Technickém muzeu,
kde byl nachystaný poutavý a akční program. Za návštěvou muzea jsme
se ještě na konci týdne ohlédli a povídali si o tom, co nás v muzeu
zaujalo a co jsme si v odnesli za znalosti a prožitky.

kultura sport 01

kultura sport 02

kultura sport 03

ZAHRADNÍCI: Budoucí zahradníci v bývalé zahradnické škole?

Vážení a milí,
Srdečně Vás zveme do prvního patra na výstavu návrhů přírodních
zahrad dětí našeho zahradnického kroužku. Samotné tvorbě plánů
předcházela práce s pomůckou, díky které jsme vyvodili prvky
přírodních zahrad a jejich vhodné kombinace tak, aby se v ní usídlilo
co nejvíce druhů živočichů. Při práci s pomůckou jsme významně
posílili ctnost Spolupráci. Následně jsme si vytvořili návrhy plánů a
poté plány samotné. Finální plány zahrad jsou zpracovány s dodržením
daných kritérií a podmínek pro osídlení živočichů, které v naší zahradě chceme mít.

zahradnici vystava 01

zahradnici vystava 02

Our first Snack Day. Name different kinds of fruit, say please,
thank you, I like..., I want...here you are. Těšíme se na příště.

mnamka 01

Povídáme si, co znamená svátek Hromnic. Svíčky hromničky
vystřihneme z papíru, vybarvíme dle fantazie a slepíme.
Vyskládáme název Hromnice z pohyblivé abecedy, opíšeme písmena,
vymalujeme určitý počet svíček a přiřadíme číslo.

KPP hromnice 01

KPP hromnice 02

I.M, ve čtvrtek jsme si rozdali vysvědčení a také si psali vlastní
sebehodnocení za uplynulý půlrok. Nakonec děti vybraly pro tento
den kartu HRDOST, protože byly opravdu hrdé na svoji půlroční
práci a vysvědčení.

III. M - Ani poslední týden před vysvědčením nezahálíme a
věnujeme se práci na pomůckách. Ve výtvarné výchově jsme námět
propojili s tématem zvířata v zimě, kterému se aktuálně věnujeme.
Poslední školní lednový den jsme se zaměřili na rekapitulaci uplynulého
pololetní a hodnotili svou práci.

hrdost 01

hrdost 02

hrdost 03

Prázdninový program - dnes jsme se nechali “okouzlit Afrikou” a uměním
na Africké motivy. Kouzelná byla také procházka lesem a nález pramene Čertík.

certik 01

certik 02

Druhou polovinu ledna jsme prožili ve znamení stopování zvířat a hodnocení
uplynulého pololetí. Prošli jsme Oborou Holedná a pozorovali prase
divoké a našli a určili stopy daňků, bažantů, psů a lidí. Naslouchali jsme
spolužákům, kteří nám vyprávěli o pobytu v dalekém Thajsku. Zpracujeme
vlastní dovolenou do formy plakátu dle zadaných kritérií. Provedli jsme
fenologické pozorování zahrady. Poznatky zaznamenáme a zpracujeme
kartu do vlastního kalendáře. Řešíme pavučiny, počítáme lineárně do 1000
a řadíme slova podle abecedy. Vyjádříme, jaké ctnosti jsme v uplynulých
měsících posílili a zaznamenáme dosažené cíle.
Už teď se těšíme na další společné chvíle:) 

stopy 01

stopy 02

Dělíme, násobíme na pomůckách. Skládáme slova z psací pohyblivé
abecedy, hrajeme dobble z vyjmenovaných slov. Píšeme věty.
Pozorujeme, jak se změnila zahrada v zimě. Na VMB navštívíme spřátelenou
školu v Ostopovicích, kde nás průvodci z 5.třídy provedou po jejich
přírodní zahradě, vezmou nás na střechu a ukazují všechny zajímavosti.
Poté se vydáváme do lesa a jako tým musíme spolupracovat a najít
krmelec, zakoušíme trpělivost, a vytrvalost, když to nejde hned napoprvé.
Vyzkoušíme si, jaké to je, vést skupinu. Doplníme krmelec a pomocí hry
si prožijeme, která zvířata v zimě spí, která nespí a která jsou ve stavu strnulosti. 

Dobble 01

dobble 02

Na několik tvořivých dní nás vtáhly do víru mandaly, které nám teď
jako vitráže prosvětlují pošmourné lednové dny.

vitraz 01

vitraz 02