Pro odeslání zprávy vyplňte prosím následující formulář


* Bezpečnostní kód



Aktuality

Spring is coming - tentokrát jsme si povídali o jarních květinách a o hmyzu.

spring 01

 

spring 02 

 

 

 

 

 

 

Dnes jsme si v Dietrichsteinském paláci upevnili orientaci
na pomyslné časové ose od pravěku Moravy až po příchod Cyrila a Metoděje.

Dietrichstein 01

Dietrichstein 03 

Ditrichstein 02 

 

 

 

 

 

 

Hned v pondělí ráno na nás čekalo téma Masopust. V úterý jsme si společně
upekli (a snědli) koblížky a ve středu navázali celotýdenním tématem Trávicí soustava.
Trávicí soustavu jsme nakreslili, změřili, popsali. Víme, co je to “junk food”,
kolik je na jazyku chuťových pohárků a umíme roztřídit sacharidy a bílkoviny.
Dle pyramidy výživy také víme, co by měl obsahovat náš vyvážený jídelníček:-)
Dotkli jsme se i tématu závislost a nemocí, které souvisí s příjmem potravy. 
Při poslechu Vivaldiho jsme pak pomocí kružítka vytvářeli krásné jarní mandaly,
které nám teď zdobí vstupní dveře a vítají s námi přicházející jaro.

koblizky 01

 koblizky 02

 koblizky 03

 

 

 

 

 

 

Pomocí metody Kmeny a kořeny jsme zjistili, co víme o masopustu.
Srovnáme se podle abecedy. Zaseli jsme řeřichu a monitorujeme
a zakreslujeme její denní růst.
Kreslíme násobkové mandaly a společně sdílíme, co nás baví prozkoumávat...

kmeny koreny 01

  kmeny koreny 02

kmeny koreny 04

 

 kmeny koreny 03

 

 

 

 

 

Předjaří je skvělé období k oslavám masopustu, palačinkového dne,
výuce o rozumném stravování, trávicí soustavě, fenologickému pozorování
a jeho záznamu a pěstování řeřichy.

masopust 01

 

 masopust 02

 

oslava masopust 02 

 oslava masopust 01

 

 

 

Shrove Tuesday/Pancake Day - Easter Customs and Traditions.

pancake 01

 

 pancake 02

 

pancake 03 

 

 

 

 

V minulém týdnu jsme se věnovali tématu VZDUCH.
A co všechno už teď víme? Co je to atmosféra a kolik má vrstev.
Že sup africký letěl ve výšce 11.000 metrů.
Že letová výška Concordu je 18.300 metrů. Víme, co je to meteorologický
balon a víme, jak se vyrábí “bublinková voda”. Hráli jsme AZ kvíz,
trénovali přímou řeč, psali příběh. Ve výtvarce jsme si pořádně “zafoukali” brčkem
a vytvořili velmi “abstraktní” obrazy:-) A taky jsme počítali a bádali a poznávali a objevovali...

Vzduch v naší škole. Také v ostatních třídách se učímě o vzduchu.
Po vodě a horninách a nerostech přišel na řadu VZDUCH.
Studovali jsme výšku atmosféry, sílu větru a složení vzduchu.
Jednoduchými zkouškami jsme definovali vlastnosti vzduchu,
ověřili přítomnost kyslíku ve vzduchu a vyrobili oxid uhličitý.

vzduch 01

 

 vzduch 04

 

vzduch 06 

 

 

 

 

Každá sranda se jednou končí. Také naše lyžovačka už je u konce.
Lemura jsme oslavili výbornou mňamkou, se sluníčkem a super sněhem.

louceni lemur 03

louceni lemur 01

 

 

 

 

 

 

 

 

Venkovní učebna PŘED a PO, objevy a první letošní pěstitelské úspěchy.... 
že nám za tři týdny zakoření řízky pelargonií a prorostou jiffy skrz jsme opravdu nečekali:)

zahradnici uspech 01

 

 zahradnici uspech 02

 

 

 

 

 

 

I.M, VMB - Jeskyně Pekárna, zorientovali jsme se podle mapy
a vydali se prozkoumat naleziště lovců a sobů.
V přítmí jeskyně jsme si vyslechli příběh - Boj s medvědem od E. Štorcha.
Máme mezi sebou mnoho malých speleologů, pro které jsou jeskynní zákoutí výzvou!

jeskyne pekarna 01

 

jeskyne pekarna 02 

 jeskyne pekarna 03

 

 

 

 

 

Lom Hády - dnešní výuka mimo budovu. Vrásnění, vápenec, lama alpaka,
vapencova jezírka... Víme, že před 160 miliony lety byli v Brně žraloci,
že nejbližším příbuzným lamy je velbloud a PET láhev se v přírodě rozkládá
až 100 let 🙂 Naučnou stezku doporučujeme.
Při hledání trilobitu jsme úspěšní nebyli, při sběru odpadků jsme byli úspěšní velmi:-)

 lom hady 01

 lom hady 02

 lom hady 03

 

 

 

 

 

 

Ústřední témata tohoto týdne jsou Hory a pohoří, Horniny a nerosty ČR.
Zorientujeme mapu ČR, přiložíme názvy pohoří a vrcholů do slepé mapy
a zakreslíme. Zlatým perlovým materiálem znázorníme nadmořskou výšku,
odčítáním se známkovou hrou počítáme výškové rozdíly vrcholů.
Rozpoznáme základní horniny a nerosty našeho území a jednoduchými pokusy
a pozorováním porovnáme jejich vlastnosti.

hory 01

 

hory 02

hory 03

II. M S radostí jsme přijali pozvání do firmy Mergon, která se zabývá
výrobou plastových komponent do aut. Zopakovali jsme si informace o Irsku,
zemi, ze které firma pochází a dozvěděli se také informace o výrobě nebo
personálním složení firmy. Prošli jsme výrobu a obdivně sledovali dokonale
naprogramované roboty a pracovité zaměstnance. Jako dáreček jsme obdrželi
plastové modely bezobratlých živočichů vyrobené 3D tiskárnou.
Moc děkujeme všem zaměstnancům, kteří se o nás postarali
a které jsme při práci viděli. Firmě Mergon přejeme mnoho úspěchů.

mergon 01
 
mergon 03
 
mergon 02
 

Tento týden jsme zkoumali horniny a nerosty.
Zjišťovali jsme lupou i okem, zda jsou rozpustné, jak jsou tvrdé,
jaké mají vlastnosti. Přiřadili jsme k hornině i nerostu správný název.
Vyzkoušeli jsme si nelehkou práci geologa-mineraloga
a přidali do naší sbírky pár nových “vykutaných” kousků.
Víme, jaký je kámen našeho znamení zvěrokruhu.
Na mapě ČR umíme označit pohoří s jejich nejvyššími vrcholy.
A ještě jsme si stihli ve čtvrtek pořádně zaplavat:-)

plavani 01
 
plavani 02
 
plavani 03

Kameny, hory i polodrahokamy, drůzy a krystaly.
To vše jsme dnes drželi v rukou, s tím jsme si hráli, ty jsme dnes poznávali.

druzina kameny 01

druzina kameny 02

druzina kameny 03

Po prázdninách se orientujeme v mapě ČR, sdílíme zážitky,
prezentujeme cestovatelský deník. Hledáme hory a pohoří,
nejvyšší vrcholy vyskládáme z perlového materiálu, počítáme rozdíly.
Víme, co je hornina a nerost, zkoušíme jejich tvrdost.
Plánujeme cestu do jeskyně Pekárna.

CR hory 01
 
CR hory 02
 
CR hory 03

Letošní první vyřezávání.
My sice nevypadáme jako neandrtálci :-) ale víme, že historie obrábění dřeva
sahá až do pravěku. V době asi před třemi miliony let dochází u tehdejšího člověka
k napřimování postavy a používání rukou. Díky naším šikovným rukám můžeme
používat různé předměty.Dnes to zkoušíme s nožem a použijeme také řezbářská
dlátka. Ještě, že máme na školní zahradě tolik materiálu a žádného bobra :-)

druzina vyrezavani 01

 

druzina vyrezavani 02 

 

 

 

 

 

 

Zahradníci - dnes množení generativní, tedy semínky.
Sluníčko, delší dny a vyšší teploty nás lákají do venkovní učebny provést
první výsevy do truhlíku. Papriky, keříčková rajčata, řeřicha a petunie.
Učíme se trpělivosti, spolupráci, pečlivosti, jemnosti
a úctě k těm malým semínkům, ve kterých je tolik síly a života!

zahradnici seminka 01

 

 zahradnici seminka 02

 

 zahradnici seminka 03

 

 

 

 

Další super lyžovačka s Lemurem tentokrát i z ptačí perspektivy.
Přejeme všem krásné jarní prázdniny!

 
lemur 8 01

 

lemur 8 02 

 lemur 8 03 

 

 

 

 

I.M - prožijeme si a pojmenujeme skupenství vody,
zkoušíme různé pokusy se sněhem a vodou.
Vcítíme se do kapky vody a malujeme co vidí, když padá na zem.
Tipujeme, jaké předměty a látky plavou a jaké se potápí, poté ověřujeme.

skupenstvi vody 02

 

 skupenstvi vody 01

 skupenstvi vody 03

 skupenstvi vody 04

 

 

 

 

Sešli jsme se po Hromnicích a vstoupili do neživé přírody.
Popíšeme koloběh vody v příodě, porovnáme hustotu sněhu a ledu,
ledu a vody, měříme teplotu sněhu se solí a cukrem.
Vysvětlíme, proč led nad svíčkou odkapává a sníh ne.
Pojmenujeme 3 skupenství vody. Porovnáme křesťanské a keltské svátky
spojené s přechodem zimy do jara a z papíru vyrobíme svíčku hromničku.

kolobeh vody 01

 

 kolobeh vody 02

 kolobeh vody 03

 

 

 

 

 

Po vysvědčení na nás v pondělí čekaly ve škole svátky ukončení zimy.
Hromnice, Imbolc, Perun - už víme, co pro ně bylo společné.
V úterý jsme zahájili čínský nový rok, ve středu se z nás stali básníci a výtvarníci.
K tomu všemu jsme se v průběhu celého týdne seznamovali s koloběhem
vody v přírodě, který už teď umíme skvěle popsat.

 
 hromnice 01

 

 hromnice 02

 

 

 

 

 

 

Družina - trocha radosti z bobování :-)
A že ta fotka vypadá divně?
Podívejte se na školní Facebook a pochopíte :-)

 bobovani
 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.M - První pololetí za námi.
Tento týden byl kratší, ale opět za sebou tolik práce.
Dokrmujeme ptáky a monitorujeme stav krmítka,
poskládáme ptáčka technikou origami, násobíme na známkové hře,
vytvoříme ledové příběhy a zapíšeme je, vyhodnotíme půlroční
pokroky a stanovíme si další cíle do grafu.
Připravíme oslavu a zatančíme si. Skvělý půlrok a už se těšíme na další!

pololeti IIM 01

 pololeti IIM 02

 pololeti IIM 03

 

 

 

 

 

 

Zkoušíme ledové stavby a barvit sníh, rozdělíme živočišnou říši,
píšeme příběh o kočkách. Monitorujeme krmítko.
Ve čtvrtek jsme se sebehodnotili a rozdali si naše první společné vysvědčení.
Máme za sebou velký kus práce.

led 01

 

 led 03

 led 04

 

 

 

 

 

Družina 30.01. - To je naše velkolepé dílo ze sněhu :-)

iglu 01

 

iglu 02 

 iglu 03

 

 

 

 

 

dne 28.01. Klubík předškolní přípravy
Obdivovali jsme odlitky ručně vyrobených stop zvěře zhotovených školáky,
tak jsme se pustili i my předškoláci do práce.
Stopy jsme v předchozích setkáních studovali, následně už s jistotou
modelovali a dnes hotové odlitky odnesli domů.

sadrovky 01

 

sadrovky 02

 sadrovky 03

 

 

 

 

 

 

Klubík předškolní přípravy - první pololetí za námi, nakročeno do školy:)

 
 
nakroceno 01

 

 nakroceno 02

 

 

 

 

 

 

dne 25.01. - V páteční družce společně tvoříme záložky do knížky.
Zvenku se na nás asi dívala veverka. Našli jsme její stopy.

zalozky 01

 zalozky 02

 zalozky 03